ПУБЛІКАЦІЇ

Чек-лист для бухгалтера перед перевіркою. Що має бути в порядку

Планова або позапланова - будь-яка перевірка стає стресом для бухгалтера. Але якщо документооборот налагоджений, а звітність ведеться системно і автоматизовано, то й хвилюватися особливо нема чого. Розповідаємо, на що звернути увагу в першу чергу і як підготуватися до візиту контролерів.

Документи первинного обліку

Перевіряємо наявність та правильність оформлення:

  • Всі первинні документи мають обов'язкові реквізити згідно із Законом "Про бухгалтерський облік".
  • Документи підписані уповноваженими особами.
  • Печатки та штампи чіткі, читабельні.
  • Виправлення в документах оформлені належним чином (підпис, дата, печатка).
  • Електронні документи мають цифровий підпис.

Особлива увага на:

  • Договори з контрагентами актуальні та підписані.
  • Акти виконаних робіт відповідають фактично наданим послугам.
  • Товарні накладні містять коректні найменування товарів та їх характеристики.

Податкова звітність

Строки подання:

  • Всі декларації та розрахунки подані вчасно.
  • Уточнюючі розрахунки оформлені згідно з вимогами.
  • Є підтвердження про отримання звітності органами ДПСУ.

Відповідність показників:

  • Дані у податкових деклараціях відповідають регістрам бухобліку.
  • Суми ПДВ у деклараціях збігаються з ЄРПН.
  • Розрахунки податку на прибуток обґрунтовані первинними документами.

Касові операції

Касова дисципліна:

  • Дотримання ліміту готівки в касі.
  • Касові ордери оформлені правильно та вчасно.
  • Авансові звіти подані в строк та затверджені керівництвом.
  • Касова книга ведеться належним чином.

РРО та ПРРО:

  • Реєстратори працюють у штатному режимі.
  • Фіскальні чеки видаються за новою формою та всіма операціями.
  • Z-звіти передаються вчасно.
  • Книга обліку розрахункових операцій ведеться коректно.

Трудові відносини та зарплата

Кадрові документи на які потрібно звернути увагу:

  • Трудові договори укладені з усіма працівниками.
  • Накази про прийняття, переведення, звільнення оформлені правильно.
  • Табелі робочого часу ведуться систематично.
  • Особові справи працівників комплектні.

Нарахування та виплати:

  • Розрахунки зарплати обґрунтовані документально.
  • ПДФО та військовий збір утримані та сплачені вчасно.
  • ЄСВ нараховано та перераховано в повному обсязі.
  • Звіти до органів соцстрахування подані в строк.

Основні засоби та нематеріальні активи

Облік та документообіг:

  • Інвентарні картки заповнені повністю.
  • Акти введення в експлуатацію оформлені коректно.
  • Амортизація нараховується відповідно до обраного методу.
  • Результати інвентаризації відображені в обліку.

Операції з основними засобами:

  • Переоцінка проведена згідно з вимогами НП(С)БО.
  • Ремонт та модернізація відображені правильно.
  • Списання ОЗ документально обґрунтовані.

Запаси та товари

Складський облік:

  • Матеріально відповідальні особи призначені наказом.
  • Інвентаризації проводяться регулярно.
  • Оборотно-сальдові відомості відповідають залишкам на складах.
  • Списання матеріалів обґрунтоване нормами витрат.

Розрахунки з контрагентами

Дебіторська та кредиторська заборгованість:

  • Аналітичні картки ведуться по кожному контрагенту.
  • Акти звірок підписані та актуальні.
  • Безнадійна заборгованість списана з дотриманням процедури.
  • Прострочена кредиторська заборгованість відображена коректно.

Банківські операції

Розрахункові рахунки:

  • Виписки банку звіряються щоденно.
  • Розрахунки в іноземній валюті відображені з урахуванням курсових різниць.
  • Банківські комісії та відсотки обліковуються правильно.

Що робити, якщо знайшли помилки

Якщо до перевірки ще є час:

  • Подайте уточнюючий розрахунок.
  • Доплатіть податки та пеню.
  • Виправте помилки в регістрах обліку.
  • Оформіть довідку бухгалтера про виправлення.

Якщо перевірка вже почалася:

  • Повідомте керівництво про виявлені недоліки.
  • Підготуйте пояснювальні записки.
  • Зберіть додаткові документи-обґрунтування.
  • Ведіть детальний протокол спілкування з перевіряючими.

Головне правило - чесність та відкритість у спілкуванні з контролерами зазвичай працюють краще за спроби щось приховати. Якщо документооборот ведеться системно, а помилки виправляються вчасно, то навіть найретельніша перевірка пройде без серйозних наслідків.

Автоматизація обліку - одна із головних запорук успішного проходження перевірки контролюючими органами. Якщо ваша компанія або підприємство має прогалини у цьому питанні - команда фахівців Софтінформ готова допомогти реалізувати вашу задачу в найкоротші терміни. Працюємо в галузі автоматизації з 2003 року і маємо рішення для будь-яких сфер бізнесу. Для безкоштовної консультації телефонуйте +38 (067) 190-98-11 (Вайбер, Телеграм) або залиште заявку у формі під дописом.

Потрібна консультація спеціаліста?
Зв'яжіться з нашим менеджером. Він докладно відповість на всі Ваші запитання.
Отримати консультацію
Читайте Також
Дякуємо за звернення!
Ми звяжемось з Вами найближчим часом.